روش پاک کردن آدامس از فرش، موکت و پارچه

جدا کردن آدامس از الیاف فرش،موکت یا پارچه ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. ممکن است احساس کنید که وضعیت چسبناک فرش را خراب می کند – یا حتی ممکن است مجبور شوید الیاف را برش دهید و یک نقطه لکه دار باقی بمانید.

بنابراین، چگونه آدامس را از فرش خارج کنیم؟

پنج راه متداول وجود دارد:

  • تکه های یخ
  • سشوار
  • سرکه
  • مالیدن الکل یا متیل سالیسیلات
  • WD-40

اگر روی فرش آدامس چسبید، نگران نباشید. آدامس را با این روش‌های آسان از روی فرش پاک کنید – بالاخره تصادف‌ اتفاق می‌افتد!

روش های پاک کردن آدامس

وبسایت در دست تعمیر و بروزرسانی است

%10 تخفیف پایان سال !

راه های خارج کردن آدامس از فرش

چگونه به طور طبیعی آدامس را از فرش خارج کنیم؟

قبل از هر چیز، بدانید که امتحان کردن آب گرم کارساز نخواهد بود. آدامس آبگریز است، بنابراین آب آن را حل نمی کند. شما فقط با فرش خیس خواهید شد!

استفاده از تکه های یخ

از یک کیسه فریزر یا چند تکه یخ در یک کیسه پلاستیکی برای منجمد کردن آدامس روی الیاف فرش استفاده کنید. سپس از یک چاقو، یا سایر ابزارهای خراش دادن برای پاک کردن آدامس یخ زده از فرش استفاده کنید – تا جایی که می توانید این کار را تکرار کنید تا تمام قطعات آدامس از بین بروند.

استفاده از سشوار

یک سشوار بگیرید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. آن را به سمت آدامس سفت شده بگیرید، مراقب باشید که به الیاف آسیب نرسانید. سپس قبل از برداشتن آدامس نرم شده، دست خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و سپس آدامس را از فرش جدا کنید

باقی مانده آدامس را با آب لیمو به دقت پاک کنید. سپس از یک پارچه برای خشک کردن رطوبت اضافی استفاده کنید.

استفاده از سرکه

یکی دیگر از ترفندها برای از بین بردن آدامس، روش سرکه سفید است. یک چهارم فنجان سرکه سفید را در مایکروویو گرم کنید – اما اجازه ندهید بجوشد. سپس یک پارچه تمیز را در سرکه آغشته کنید و از آن برای اشباع کردن آدامس استفاده کنید.

سپس از یک چاقو به عنوان پاک کننده آدامس استفاده کنید و مواد چسبنده را بتراشید.

برای هر گونه باقیمانده، یک مسواک نرم یا مسواک قدیمی بردارید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. آدامس به موها می چسبد (بنابراین از یک برسی استفاده کنید که می توانید بعد از آن بیرون بیاورید).

مالیدن الکل یا متیل سالیسیلات

درست مانند سرکه، می توانید از الکل یا متیل سالیسیلات برای شل کردن و پاک کردن آدامس از فرش استفاده کنید. چند قطره از هر دو مایع را روی آدامس بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس مقداری دستمال کاغذی بردارید و به آرامی آدامس را از روی الیاف جدا کنید.

استفاده از اسپری WD-40 

 می توانید با استفاده از اسپری  WD-40 که در فروشگاه های ابزار فروشی یا هایپر مارکت ها موجود است، آدامس را بردارید.

نکته مهم این است که مدل های تقلبی این محصول به وفور در بازار موجود است .

ابتدا یک منطقه پنهان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که WD-40 الیاف فرش را لکه دار یا آسیب نمی زند. سپس آدامس را با WD-40 اشباع کنید،  (نی همراه این اسپری در اینجا به کارتان می آید!) بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند.

با استفاده از یک برس نرم، آدامس را به آرامی خراش دهید و در یک جهت بشویید. این کار آدامس را از الیاف جدا می کند.این کار را تا زمانی که تمام آدامس از بین برود ادامه دهید.

چگونه لکه های باقی مانده آدامس را پاک کنیم؟

اگر لکه آدامس باقی مانده است، محلول 1:1 شوینده ملایم و سرکه را با هم مخلوط کنید. از یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا مقدار کمی از مایع تمیز کننده را مستقیماً روی لکه آدامس قرار دهید. سپس اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند.

سپس با استفاده از یک پارچه تمیز، لکه آدامس را کامل پاک کنید .

در پایان محلی را که اسپری نمودید با مخلوط آب و مایع ظرفشویی یا شامپو فرش ، شستشو دهید ( لته بزنید)

4.3 از 5 - (3نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *