روش پاک کردن لکه های مبل و کاناپه

روش تمیز کردن انواع مبل و کاناپه

تمیز کردن کاناپه آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید – به شرطی که این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید

از بین تمام مبلمان خانه‌های ما، کاناپه‌ها بیشترین سایش و پارگی را تجربه می‌کنند. ما هر روز از آنها برای استراحت، چرت زدن، در آغوش گرفتن یا تماشای فیلم با یک میان وعده و نوشیدنی در دست استفاده می کنیم. حتی ممکن است از آنها به عنوان یک تخت موقت برای مهمانان استفاده کنیم. اما تمام این فعالیت ها می تواند محل تجمع مورد علاقه شما را به یک نقطه داغ برای آلودگی، میکروب ها، آلرژن ها و موارد دیگر تبدیل کند. به همین دلیل است که یادگیری نحوه تمیز کردن کاناپه (و تمیز کردن مرتب آن) ضروری است.

نحوه تمیز کردن کاناپه کاملاً به جنس آن بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که اگر از راه حل یا فرآیند اشتباه استفاده کنید، ممکن است پارچه را خراب کنید

چند بار باید مبل خود را بشویید؟

دفعات تمیز کردن کاناپه تقریباً به اندازه نحوه تمیز کردن کاناپه مهم است. برای اینکه مبل خود را در بهترین حالت نگه دارید، آن را هر سه تا شش ماه یکبار تمیز کنید. با این حال حداقل هفته‌ای یک‌بار مبل‌تان را جاروبرقی بکشید – اگر حیوان خانگی دارید بیشتر – و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

به طور کلی ، دوره تمیز کردن باید به میزان استفاده از مبل خود و استفاده از آن بستگی داشته باشد. علاوه بر حیوانات اهلی ، کودکان خردسال تمایل دارند که همه چیز را سریع تر  کثیف کنند (والدین خیلی خوب می دانند). رنگ مبل شما نیز یک عامل است. مبل های روشن بیشتر چرک و کثیفی را نشان می دهند.

 

پاک کردن لکه مبل در خانه

چرا تمیز کردن مبل ها مهم است؟

سه دلیل اصلی تمیز کردن مبل که هریک ضروری است. البته اولین مورد در مورد محافظت از مبل گران قیمت شماست.مبلمان یک سرمایه‌گذاری است و بنابراین حفظ ظاهر آن مهم است. تمیز کردن مرتب مبل، آن را در شرایط خوبی نگه می‌دارد و سال‌ها می توانید آن را نو و تازه نگاه دارید.

اما دو دلیل دیگر به رفاه شما مربوط می شود. آلرژن ها ، مانند کک ، کنه و باکتری ها می توانند در الیاف مبل شما زندگی کنند و در صورت ماندن برای مدت طولانی ، می توانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشند. علاوه بر این، مبل شما می تواند مقدار زیادی گرد و غبار را در خود نگه دارد و هنگامی که روی کوسن ها می نشینید، این گرد و غبار در هوا پخش می شود. اگر کاناپه خود را مرتباً جاروبرقی نکشید، احتمالاً غبار زیادی را تنفس می کنید.

.

وبسایت در دست تعمیر و بروزرسانی است

%10 تخفیف پایان سال !

چگونه یک مبل یا کاناپه را تمیز کنیم

مرحله 1: کوسن ها را بردارید و جاروبرقی بکشید

مهم نیست که چه نوع کاناپه ای دارید، اولین قدم این است که کوسن ها را بردارید و با جارو از شر هر چیزی که ممکن است بین یا زیر آنها مانده است، از جمله خرده های غذا، موهای سگ و گرد و غبار خلاص شوید.

این فرصت خوبی برای استفاده از هر گونه لوازم جانبی جاروبرقی است که برای تمیز کردن کاناپه ساخته شده است.

مرحله 2: قطعات فلزی و چوبی را تمیز کنید

پس از اتمام جاروبرقی مبل، به سراغ جزئیات فلزی یا چوبی بروید. برای تمیز کردن آسان این مراحل را دنبال کنید.

یک محلول آب گرم با پودر صابون یا مایع ظرفشویی درست کنید. می توانید از شیشه پاک کن روی وسایل فلزی نیز استفاده کنید.

یک پارچه میکروفیبر را به محلول آغشته کنید (یا شیشه پاک کن را روی پارچه اسپری کنید)، و به آرامی کثیفی روی پایه ها و قسمت های فلزی یا چوبی را بشویید. مراقب باشید روی کوسن ها یا پارچه محلولی نریزید.

کاملا خشک کنید.

مرحله 3: کاناپه و کوسن ها را تمیز کنید

حالا وقت آن است که مبل خود را تمیز کنید و لکه ها را از بین ببرید . اگرچه ممکن است گرفتن یک بطری محلول پاک کننده  و شروع به کار وسوسه انگیز باشد، به یاد داشته باشید که نوع تمیز کردن مبل شما به مواد و نماد موجود در برچسب مراقبت از پارچه بستگی دارد. در اینجا دستورالعمل های کلی تمیز کردن بر اساس مواد وجود دارد.

مبل چرمی

این شاید ساده ترین کاناپه برای تمیز کردن باشد. پس از هر بار استفاده یا زمانی که لکه ای وجود دارد، به سادگی پاک می شود.

وسایل لازم:

  • جارو شارژی دستی یا جاروبرقی با ضمیمه هایش
  • پارچه میکروفیبر
  • بطری اسپری
  • سرکه
  • صابون مایع یا پور صابون محلول در آب
  • واکس یا اسپری چرم

مراحل:

مبل خود را جاروبرقی بکشید تا همه آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود.

اگر حیوان خانگی دارید بهتر است محلولی از قسمت های مساوی آب را با سرکه سفید در یک بطری اسپری مخلوط کنید و به آن پور صابون اضافه کنید و اگر حیوان خانگی ندارید می توانید فقط  از آب صابون ملایم استفاده کنید  ومحلول را روی مبل اسپری کنید.

از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید تا محلول را به آرامی با حرکات دایره ای روی مبل بمالید.

از یک حوله تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

در پایان می توانید اسپری واکس چرم را بر روی مبل خود اسپری کنید و با یک پارچه حوله ای آن را به صورت یکنواخت روی مبل خود پخش کنید

کاناپه جیر

تمیز کردن کاناپه جیر کمی پیچیده تر است، زیرا جیر به راحتی لکه دار می شود. هنگامی که مبل خود را تمیز می‌کنید یا به صورت نقطه‌ای تمیز می‌کنید، مطمئن شوید که یک پارچه میکروفیبر تمیز آماده دارید..

مواد لازم:

  • پارچه میکروفیبر
  • اب
  • سرکه سفید

مراحل:

مبل خود را جاروبرقی بکشید تا همه آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود.

پارچه میکروفیبر تمیز خود را در آب خیس کنید.

لکه روی مبل خود را بمالید و پاک کنید.

بگذارید در هوا خشک شود.

برای لکه های سرسخت، می توانید محلول پاک کننده ای از آب و سرکه سفید رقیق شده تهیه کنید یا از محصولی که سازنده توصیه می کند استفاده کنید..

نکته حرفه ای: هر محصولی را که تصمیم دارید روی مبل جیر خود استفاده کنید، خواه پاک کننده مخصوص یا سرکه سفید رقیق شده باشد، همیشه محصول را ابتدا در یک منطقه پنهان کوچک امتحان کنید. حدود 15 دقیقه صبر کنید. اگر اثاثه یا لوازم داخلی آسیبی ندیده باشد، احتمالاً استفاده از آن بر روی بقیه مبل شما بی خطر است.

منتظر نمانید تا تمیز کردن حرفه ای مورد نیاز باشد. به طور مرتب از کاناپه جیر خود مراقبت کنید و به محض اینکه متوجه لکه شدید با جارو برقی و تمیز کردن مکرر با یک پارچه میکروفیبر مرطوب، آن را در شرایط خوبی نگه دارید.

کاناپه میکروفیبر

مواد:

  • جاروبرقی دستی یا جاروبرقی با ضمیمه ها
  • پارچه میکروفیبر
  • بطری اسپری
  • سرکه
  • صابون مایع
  •  الکل

مراحل:

مبل خود را جاروبرقی بکشید تا همه آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود.

مبل خود را با جاروبرقی همراه برس مخصوص آن جارو بکشید تا همه آلودگی و گرد و غبار از بین برود.

کاناپه پارچه ای

مواد و لوازم لازم:

  • جاروبرقی دستی یا جاروبرقی با ضمیمه ها
  • پارچه میکروفیبر
  • برس پارچه ای با موهای طبیعی
  • آب گرم

مراحل:

مبل خود را جاروبرقی بکشید تا همه آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود.

برچسب مراقبت از مبل پارچه ای خود را بخوانید تا مشخص کنید از چه محلولی می توانید (و نمی توانید) استفاده کنید.

مبل را جاروبرقی بکشید تا تمام آلودگی و گرد و غبار پاک شود. همچنین می توانید از یک برس خشک طبیعی برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار استفاده کنید.

یک پارچه میکروفیبر را با آب گرم خیس کنید. به آرامی با حرکات دایره ای مالش دهید تا کثیفی یا گرد و غبار پاک شود.

نکته حرفه‌ای: روی کاناپه‌های پشمی معمولاً علامت W نوشته می‌شود و برچسب مشخص می‌کند که پارچه ترکیبی است یا 100٪ پشمی. مطمئن شوید که فقط مبل های پشمی را با آب تمیز می کنید.

کاناپه مخملی

به طور کلی، بهترین راه برای تمیز نگه داشتن مبل مخملی این است که به طور منظم آن را با بخارشوی با بهترین بخارشوی تمیز کنید.

به آرامی سر بخارشوی خود را روی مبل قرار دهید و به سمت پایین بروید. می‌توانید از بخارشوی لباس هم استفاده کنید .

مواد:

  • پارچه میکروفیبر
  • بطری اسپری
  • صابون ظرفشویی مایع

مراحل:

1 قاشق چایخوری صابون مایع با 1 فنجان آب گرم در یک کاسه مخلوط کنید. حتما آن را با هم مخلوط کنید تا حباب هایی وجود داشته باشد.

یک پارچه میکروفیبر را به محلول آغشته کنید.

به آرامی لکه خود را پاک کنید تا زمانی که بیشتر آن را پاک کنید.

اجازه دهید ناحیه تمیز شده حداقل 30 دقیقه خشک شود.

نکته حرفه ای:  مبلمان مخملی، همیشه باید بلافاصله پس از هر نوع ریختن لکه ها را تمیز کنید. این کار را با قرار دادن یک پارچه میکروفیبر یا حوله کاغذی روی محل ریخته شده انجام دهید تا جذب شود. آن را در آنجا بگذارید تا زمانی که کل لکه یا مایع ریخته شده جذب شود.

همیشه با یک پارچه میکروفیبر شروع کنید، به خصوص وقتی با مخمل سروکار دارید. همچنین، مواد مخملی ممکن است تغییر رنگ دهند، بنابراین سعی کنید آن را از نور مستقیم خورشید خشک کنید.

 بگذارید خشک شود

شما می دانید که چگونه یک کاناپه را تمیز کنید، اما به یاد داشته باشید که خشک کردن بخش مهمی از فرآیند است.  خشک کردن در محیط و در حالت طبیعی بهترین گزینه است با این حال، پارچه های خاص، مانند ابریشم، برای جلوگیری از تغییر رنگ، باید با سشوار خشک شوند

4.5 از 5 - (2نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *